Reisiblogid Travellerspoint-is

Õhtusöök dzunglis

semi-overcast 32 °C

Pärast elamusterohket päeva oli meil plaanis minna meie vana sõbra juurde dzunglisse ning valmistada kõikvõimalikke Tai hõrgutisi meie eestlastest külalistele. Kuna restoran oli ametlikult suletud madalhooaja tõttu paarika nädalaks ning kogu staff oli saadetud puhkusele, siis oli meie ülesanne õppida Tai kokakunsti saladusi ning kõigega ise hakkama saada.

Hommikupoole käisime turul ning valisime värskeid mereande, mida siis õhtul valmistada. Valituteks osutusid Red Snapperid (üks maitsvamaid kalu mis me teame), siis tiigerkrevette, väiksemaid krevette, kalmaare, kana, parti ning kõige krooniks mõned krabid. Ostsime juurde veel kõikvõimalikke juurikaid ning erinevaid seeni. Lisaks veel kõikvõimalikku puuvilju.

Õhtul kella 4 paiku alustasime oma kokamaratoni dzunglirestorani askeetlikus köögis. Tegelikult kujunes see pigem õppimiseks kui ise valmistamiseks, kuna võid ju mõelda, et oled varemgi sööke valmistanud ning omaarvates peaks teadma, kuidas asjad käivad, kuid tegelikult ei suutnud me suuremat muud midagi, kui lihtsalt vaadata suu ammuli. Kõik need erinevad maitseained ja koostisosad, mis on just iseloomulikud Tai kokanduses ajasid meie pea nii kirjuks, et nüüd kui tagantjärgi mõelda, siis ei mäleta me pooligi asju, mida erinevate toitude sisse pandi.

Ammutasime ka mõned nipid, et kuidas näiteks teha deep fried krevette taignas, kuidas küpsetada kala ning kuidas keeta krabisid. Me enamasti aitasime puhatustöödes ning serveerimises. Kokku võttis see kokkamine aega oma pooltest tundi ning siis oli aeg toidud lauda kanda.

Koht, kus me sõime asus meeletult kauni vaatega mäenõlva peal, kus istuda sai mattide peal ümber duure madala laua. Vaade oli selline, et mine või kadedusest lolliks, kui nagu peopesal oli näha Kata ja Karoni rannad. Ühesõnaga toitu sai kokkuvõttes nii palju, et tekkis raskusi lauale äramahutamisega. Ja siinkohal on väga raske mul edasi anda seda maitset ning tunnet, mis meid valdas neid hõrgutisi süües. Kõrvale tegime nagu ikka SangSomi Manao Sodaga, mis sobis ideaalselt antud toidu kõrvale.

Samal ajal algas ka päikeseloojang, mis küll polnud nii kaunis kui me siin Tais veel näinud oleme, kuid igal juhul miljonivaate nimetust väärt. Peale puuviljade nautimist oligi aeg tagasi kodupoole siirduda, kus siis sai mõnusalt basseinis sulistades päevale joon alla tõmmatud.

Igatahes saime sellest üritusest meeletult positiivse elamuse oma maitsemeelele kui ka emotsionaalselt. Niiet soovitan kõikidel eestlastel, kes Phuketisse tulevad meiega see sama üritus läbi teha. Lisaks söögile on võimalik minna veel alla privaatranda, kuhu viib 150 astmest koosnev järsk trepp ning kus all saab istuda looduslikus mullivannis, lastes väikestel kalakestel ennast näksida :)

Kokkuvõttes oli see elamus omaette ja mida meenutades hakkab kohe süda sinna tagasi ihkama ning suu vett jooksma.

Päikest!

Kirjutas phuketis 18:08 Sildid Thailand Tagged food

Saada sissekanne e-postigaFacebookStumbleUpon

Sisukord

Kommentaarid

Kindlasti ajasti kõigile isu peale, ma kardan, et võite veel kahetseda seda soovitust, nüüd me kõik kavatseme teilt samasuguse õhtu välja noolida, ihii :)

autor Kersti

Comments on this blog entry are now closed to non-Travellerspoint members. You can still leave a comment if you are a member of Travellerspoint.