Reisiblogid Travellerspoint-is

Similani saared

sunny 35 °C

Täna täitsime oma ammuse unistuse külastada ühte maapealset paradiisi, Similani saari. Similani saared asuvad Phuketilt põhja poole minnes Khao Laki suunas pea 70km läänerannikult eemal. Tegemist on ühe maailma top10 hulka kuuluvate sukeldumiskohtadega, kus ujuvad ringi merikilpkonnad ning vee nähtavus on kuni 40m. Pidime ju selle oma silmaga järgi kaema ning veenduma ise selle headuses.

Hommikul kell 5.45 olime nagu naksti Chalongis Home Pro ees, kus meid korjas peale päevinäinud väikebuss. Tavaliselt on sellised tuuribussid uhked tuunitud luksuslikud masinad, kuid seekordne eksemplar paistis silma oma vanaduse ning ebamugavusega. Õnneks ei lasknud me ennast sellest häirida ning kella 8 paiku jõudsime Thaplamu Pieri, kus meid pidi ootama tasuta kohvi ning tee. Seal ootasid juba ees terve trobikond erinevaid inimesi, kes nähtavasti sama firma kaudu olid sinna veetud. Tasuta kohvi ja teed seal tõesti sai, kuid eriti ei kutsunud katsetama.

Koht nägi ise välja selline väga pisike ja räpane ning ei jätnud mittemingisugust muljet eesootavast paradiisisaarest. Kuna oleme ka enne tuuridel päris palju käinud, siis seekordne korraldus seal sadamas jättis küll väga kaootilise mulje, kus üks naine hakkas läbisegi hõikama erinevate inimeste ja gruppide nimesid ning mingeid erivärvilisi kleepekaid jagama. Tema inglise keel ja hääldus ei kannatanud mingisugust kriitikat, mistõttu paljud inimesed kas ei kuulnud või ei saanud aru, kui neid kutsuti. Ühesõnaga segadust ja mõtetut ajakulu oli seal palju. Seejärel pidid kõik soovijad omale võtma snorgeldamisvarustuse ning selle kohta ka allkirja andma. Siis hakkas grupijuht seletama päeva kava ning võttis kiirelt läbi reeglid kiirkaatris käitumise osas ning sõit võis alata.

Kaatriks oli meil 3x200 hobujõuliste mootoritega suur kiirkaater, mis mahutas peale umbes 45 inimest. Tundus küll, et kaater on ülemüüdud, kuna lapsed pidid süles istuma ning osad isegi põrandal. Sõit oli nagu ikka kaatriga selline hüplev ning tekkis selline kilukarbis loksumise tunne. Asja hea külg oli see, et kohale saime siiski väga kiirelt niiet juba 1 tunni ja 10 minuti pärast saabusime oma esimesse sihtkohta saarele number 9, milleks oli Koh Ba-Ngu.

Seal saime kogeda oma esimesi emotsioone Similani headusest, kui meid tervitas sõna otseses mõttes kristallselge vesi, kaugemal terendav lubivalge liivaga rand ning kõrguvad kivimoodustised. Seekordse tripi alguses pidime lihtsalt paadi pealt vette snorgeldama minema, kuna seal laius ilus korallriff. Liisule oli see esmakordne snorgeldamiskogemus, kuid ta sai sellega vahvasti hakkama. Kahjuks ei ole me leidnud tema näole sobivat snorgeldamismaski ja toru ning ta kasutas Christiani oma, mis aga kahjuks oli veidi liiga suur talle. Veealune maailm oli seal väga värvikirev ning vesi ääretult selge. Ei mingit soga, vaid kirgas ja liigirohke. Meil kõigil oli seal eesmärk näha merekilpkonni, kuid meie seltskonnal õnnestus neid näha vaid Christianil ning veel mõnel. Christianil isegi kahel korral, mis meid kõiki eriti kadedusest siniseks ajas.

Järgmise peatuse tegime saarel number 8, milleks oli Koh Similan, saarestiku suurim saar. Seal saime pista oma jalad esmakordselt lubivalgesse liiva ning nautida imeilusat päikesepaistelist ilma. Ilma pikema jututa juhatati meid rannal asuvasse vabaõhurestorani, kus meile serveeriti lõuna. Selleks oli riis, klaasnuudlid mereandidega, kollane curry, paneeritud kala ning vürtsine mereannisupp. Kõik oli imemaitsev ning kõige krooniks kostitati meid veel värskete puuviljadega. Peale sööki otsustasime ronida ranna kõrval asuva kivimoodustise otsa, milleni saamiseks pidime ronima läbi pisikese metsatuka otse suurte ümarate kivide peale, kus ainsaks kinnihoidmise kohaks oli mööda kive kulgev köis. Peale päris katsumusterohket ukerdamist jõudsime tippu, kus avanes silmipimestav vaade alla rannale ning ümbrisevale loodusele. Ütleme nii, et karp jäi lahti küll :) Alla tuleks osutus veelgi keerulisemaks, eriti Liisule, kuid kes kõik takistused vapralt siiski ise ületas. Peale seda väike suplus rannal ning juba poole tunni pärast kimasime edasi saare number 4 juurde, milleks oli Koh Miang. Seal oli küll veidike suurem laine, kuid see ei seganud meid kõiki laevalt snorgeldama hüppamast. Liis Marii oli jälle väga vapper ning käisime koos erinevaid kalakesi uuristamas. Ka Christian oli julge poiss, kuigi ta nägi suht lähedalt mööda ujumas päris suurt meduusi, mis kõikidele veidike hirmu naha vahele ajas.

Peale snorgelamistrippi suundusime saare ranna suunas, kus tunnikese vältel saime päevitada, meres hullata ning kõiki paradiisi hüvesid nautida. Seal saarel oleks isegi võimalus ööbida olnud, kus majutuseks pakuti nii korralike telke (580 bahti öö) kui ka fan-iga (1000 bahti öö) ning konditsioneeritud (2000 bahti öö) bungaloid. Tagasitee kulges suht kiiresti, kuna kogu paadiseltskond üritas peaaegu püstijalu tukastada.

Kogu päev oli olnud imeilus ilm, kuid kui me olime Thaplamu sadamas bussi istunud, siis just sel hetkel hakkas vihma tibama ning mis muutus Phuketile tagasi sõites järjest hullemaks. Kogu tee peal lugesime kokku 7 värsket avariid, mis lisaks vihmale olid liiklust ummistanud. Vihamasadu oli läinud niivõrd tugevaks, et tagasi rollerite juurde jõudes saime hetkega läbimärjaks. Kuid eks meid on madalhooaeg oma vihmasadudega piisavalt juba karastanud ning koju jõudes ootas meid juba imesoe basseinivesi.

Ühesõnaga Similane külastades kahvatusid kõik seni nähtud saared. Ainus asi mis meid vaevama jäi oli see, et aeg oli liiga lühike täieliku pildi saamiseks. Samuti ei jõudnud me katsetada seal sukeldumist, mis tegelikult ongi Similani külastuse üks peamisi pointe. Kuid nüüd oleme rõõmsad selle üle, et meil on need nähtud ning me teame, et me tahame sinna tagasi minna ning siis juba omal käel ja pikemalt. Paradiis kuubis :)

Päikest!

Kirjutas phuketis 05:10 Sildid Thailand Tagged cruises

Saada sissekanne e-postigaFacebookStumbleUpon

Sisukord

Kommentaarid

Lähme märtsis :D

autor Kersti

Tere. Kas oleks võimalik saada mingisugust kontakti. Emaili või veel parem oleks msn.
Jään ootama.

autor chelios

Comments on this blog entry are now closed to non-Travellerspoint members. You can still leave a comment if you are a member of Travellerspoint.