Reisiblogid Travellerspoint-is

Sukeldumislitsents OWD - tehtud

semi-overcast 31 °C

Kaua tehtud kaunikene nagu tavatseb seda vanasõna öelda. Juba ammuilma Phuketile saabudes keerles mul peas mõte teha ära sukeldumislitsents, kuna Phuket ja ümbruskaudne regioon on ideaalne veealuse maailma avastamiseks. Kuna Liisu lasteaia juhataja Danny on kõrgelt kvalifitseerunud ning kogemustega instruktor, siis sai juba sügisel teema üles tõstatatud, et kursustega algust teha. Saime enda valdusesse kõik vajalikud video ja raamatumaterjalid ning kõik oli justkui stardiks valmis. Kuid siis aeg läks ja läks ja läks...ühtäkki olime juba oma jorutamistega jõudnud aprilli algusesse käesoleval aastal :) Ühel koosviibimisel sai siis lõpuks Dannyle veksel välja käidud, et nii, nüüd on asjalood sellised, et teeme ära.

Sai siis läbi töötatud kogu teooriamaterjal, vaadatud hulganiselt õppevideosid ning püütud aru saada, kuidas sukeldumine käib. Ühel õhtupoolikul, kell oli minu teada 17 läbi, kui me oma teooritundidega algust tegime. Kogu teooria sai läbi võetud ning iga peatüki lõpus (kokku 5 peatükki) oli 15 küsimusest koosnev küsimustik, millele pidime vastused leidma. Juhul, kui mingit vastust ei teadnud või tekkis kahtlus, siis arutasime Dannyga selle punkti uuesti läbi, et me täpselt ikka asjadest aru saaksime. Peale teooria läbimist ootas meid ees 50 küsimusest koosnev eksam, mille me lõpetasime kell pool üks öösel, tulemusega 47/50. Need kolm küsimust mis nihu läksid, olid tegelikult osaliselt õiged, kuid antud eksamis pidid panema 100% täpse vastuse, mille oli ette andnud PADI. Ühesõnaga, miks ma räägin kogu aeg meie ja meie, nimelt tegime seda litsentsi koos Tarmoga :)

Järgmisel päeval ootas meid ees basseinitund, kus me saime esimest korda tunda sukeldumisvarustust, kuidas seda monteerida, demonteerida, puhastada, seljast ära võtta jne jne. Basseinis tegime kümneid ja kümneid erinevaid ülesandeid ja harjutusi, mis olid nõutud instruktori poolt. Mäletamistmööda lõpetasime oma basseinitunni kella 21 paiku õhtul pilkases pimedeses ning naersime omaette veel, et nüüd on siis ka öösukeldumine tehtud.

Andsime omale mõned päevad ooteaega ning seejärel ootas meid ees 2 rannasukeldumist. Miks just rannasukeldumine hea on? Seda eelkõige sellpärast, et väga paljud ülesanded on seotud veepinnal tegutsemisega, mille sa saad ära teha sukeldumiskohta ujudes. Lisaks ei tahtnud me raisata oma paadisukeldumise aega igast ülesannetega mässamiseks ning tahtsime siis vaid fun-divingut teha. Rannasukeldumine leidis aset Kata rannas, kus ujusime ca 300m kaugusele rannaribast ning läksime põhja. Nähtavus oli kohutav, nagu piimasupis oleks, Danny pakkus nähtavuseks 1-3m. Igatahes saime nende 2 sukeldumise jooksul ära teha kõik vajalikud õppetunnid - häda ülestulekud, sõbra õhu kasutamise, navigeerimise kui ka lihtlabased maskivahetused ja ujuvuse testimised. Eks näha saime ka üht koma teist seal all olles. Terve pesakonna astelraisid, moreene, nemo taoliseid kalasid, kõikvõimalikke väiksemaid riffikalakesi pluss ühte uudishimulikku Puffer kala, kes tavaliselt oma territooriumi kaitsmiseks sukeldujaid ninaga eemale nügima hakkab. Nagu väike koerake, iseenesest nunnu :) Igatahes sel korral jõudsime minna 10m sügavusele ning esimesteks sukeldumiskogemuseks oli seda küll ning nüüd ootas meid ees veel 2 meresukeldumist laevalt.

Selleks sõitsime paar päeva hiljem Phuket Pro Scuba sukeldumislaevaga Racha Yai saare juurde, kus ida kaldal sukeldumine aset leidis. Olime teadlikud, et mõlemal sukeldumisel on meil vaja teha vaid kaks kohustuslikku harjutust vee all ning kui need tehtud sai, siis algas lõbusukeldumine Danny eestvedamisel. Esimene sukeldumine leidis aset Bay nr. 2 juures, kus driftisime koos veealuse hoovusega edasi, ajasime käed laiali ning lasime ennast nagu rongil edasi kanda. Sel sukeldumisel käisime ära juba 20m sügavusel ning nägime juba päris värvikirevat elu ja loodust. Kuigi Racha Yai kohta öeldakse, et tegemist on suht algajatele mõeldud sukeldamiskohaga, kus on hea õppida, kuid pikapeale hakkab igav, siis esimeseks meresukeldumiseks oli see küll vahva. Nähtavus oli kuni 30m, mis muutis kogu veealuse üheks suureks mereakvaariumiks. Nägime ka siinset kõige ohtlikumat kala (Titan Triggerfish), kes pidi Tai vetes ainuke olema, kes võib rünnata sukeldujat oma pesa kaitstes. Rahulikult ringi ujudes, ei teinud need loomulikult meile midagi. Peale esimest sukeldumist, mis kestis 48 minutit oli aeg keha kinnitada ning lasta organismil taastuda järgmiseks sukeldumiseks.

Järgmine sukeldumine leidis aset Bay nr. 1 juures, kus kogu laeva seltskond otsustas üheskoos riffi vaatamise asemel hoopis ühte uut laevavrakki vaatama minna. Vat see oli alles minu, kui algaja jaoks põnev kogemus. Laev lebas 22m sügavusel ning sinna sai ka sisse ujuda. Õnneks olid kõik uksed ja lahtised asjad eemaldatud, mis tegi üldse võimalikuks sinna sisenemise. Seal oli jällegi hoopis teistsugune tunne, kui seda oli niisama koralle ja kalasid vaadates. Võimas! Seejärel läksime edasi mööda riffi ja vaatasime värvikirevat veealust maailma. Nägime erinevaid moreene, samuti Titan Trigerfishe, erinevaid krevette jne jne. Ühesõnaga kogu see maailm vee all on sedavõrd lummav, et kui õhk otsa ei saaks, siis jääks sinna tundideks :) Aga vat siis juhtus see, mida iga sukelduja kõige rohkem kardab: õhk sai otsa. Kuigi olime juba tõusukursil ja mõõdik näitas et 10-20 bar-i õhku on veel järgi, siis ühtäkki lõppes õhk tegelikkuses otsa. Kuid selleks puhuks olin ma ennast hästi ettevalmistanud treeningul ning teadsin hästi mida teha. Andsin oma instruktorile märku ning kasutasin üles tõustes ning ka 5m sügavusel ohutuspeatust tehes tema varuregulaatorit ning pinnale tõustes sai vest suuga puhudes täita. Kas ma sattusin paanikasse? Üldsegi mitte, vaid kogu see asi andis mulle julgust juurde ning sain piisavalt hea kogemuse, et mis tunne on tegelikkuses sügavas vees õhust tühjaks joosta ning kuidas reaalses ohusituatsioonis käituda. Tegelikkuses on veel mitmeid variante, mida teha õhu lõppemisel, kuid eks tuli kasutada kõige lihtsamat ning loogilisemat varianti.

Kogu päev jättis meile unustamatu mulje ning nüüd juba koduteel hakkasime järgmist sukeldumistrippi planeerima. Siin Phuketi ümbruses on ju veel nii palju avastada ning kõik sukeldumiskohad lähevad järjest paremaks. Eks ennast tuleb järjest rohkem ja rohkem treenida, saada kogemusi ning õppida. Veealune maailm lummas mind oma puhtuse, oma teistsuguse olekuga, mida me oleme harjunud nägema maapealses maailmas ning see päevane reis vee alla tekitas tunde nagu oleks ära olnud nädalasel reisil. Vot see oli alles puhkus ja elamus, mida meenutades planeerime juba järgmisi elamusi.

Päikest!

Kirjutas phuketis 03:44 Sildid Thailand Tagged living_abroad

Saada sissekanne e-postigaFacebookStumbleUpon

Sisukord

Ole esimene, kes kommenteerib seda sissekannet.

Comments on this blog entry are now closed to non-Travellerspoint members. You can still leave a comment if you are a member of Travellerspoint.