Reisiblogid Travellerspoint-is

Phuket Zoo

sunny 32 °C

Täna mõtlesime, et rõõmustame lapsi ja viime nad kohalikku loomaaeda Phuket Zoo-sse. Loomaaed ise asus meie majast umbes 4km kaugusel Phuket Towni poole. Olime küll uurinud, et sissepääs välismaallastele on suht soolane, kuid üks kord ju võib väheke turisti mängida ning need imeloomad ära kaeda.

Sissepääs täiskasvanule maksis 500 bahti ja lapsele 300 bahti. Piletihinna sisse kuulusid kolm showd: elevandishow, ahvishow ja krokodillishow. Kohale jõudes oli just elevandishow algamas ning olime tunnistajaks, kuidas neli elevanti küll jalg- ja korvpalli mängisid, erinevaid lindikavasid ka rokkkontserte esitasid. See jättis üsna hea mulje ning lapsed nautisid täiega.

Edasi vaatasime erinevaid linde, kohalikku pisikest akvaariumikompleksi ja siis mingi hetk kutsusid kaks kohalikku meid krokodilliakvaariumi juurde, kus siis nad sõbralikult pistsid meile suure kahemeetrise krokodilli sabapidi pihku, et näe hoia, ma teen pilti :) Päris lahe oli krokodilli kinni hoida ja teda katsuda, sest kahjuks Tallinna Loomaaias seda lõbu Mati Kaal ei ole lubanud. See lõbu läks meile muidugi ka 100 bahti maksma :)

Järgmiseks liikusime edasi ahvishowle, kus ahvid olid dresseeritud tegema nii modellikõnnakut, näitama kuidas kookospähleid puu otsast kätte saab, arvutama kahekümne piires ning kõikvõimalikku muid trikke. Peale elevandishowd tundus see veidi igavam, kuna olime Janaga eelmine aasta näinud Phuketil veidi paremat ahvide etteastet. Lastele loomulikult see meeldis ning see oligi põhiline.

Igal nurgal oli mingi kohalik väljas, kes pakkus raha eest võimalust teha pilti nii megasuure tiigri, suure staarorangutangiga, papagoidega, boamaoga jne. Ühesõnaga suht turistikaks läks asi kätte ära. Oma mõõtmetelt jäi Phuketi loomaaed Tallinna Loomaaiale kõvasti alla ning ka loomi oli kordades vähem. Lihtsalt nad olidki üles ehitanud selle pigem nendele showdele.

Kolmandaks showks oli krokodillishoiw, kus kaks hulljulget kohalikku sikutasid ja tirisid krokodille sabadest, panid pea lõugade vahele ja tegid krokodillidega erinevaid lõualaksutusi. Kuna kuumus väljas tegi oma töö, siis lõppude lõpuks hakkas asi suht ära tüütama ning otsustasime koju tagasi pöörduda ja grilli tulele panna.

Kokkuvõttes olime rahul, et loomaaed ja show on nähtud, kuid uuesti sinna tagasi ei kipu. Kohalikud pidid seal aga suht tihti käima, kuid nende jaoks maksab pilet sinna vaid 80 bahti. Elus tuleb kõike kogeda ning olen rahul et nüüd on vähemalt krokodilli sabast sikutatud :)

Päikest!

Kirjutas phuketis 10:01 Sildid Thailand Tagged living_abroad Kommentaarid (0)

Soolaleivapidu

semi-overcast 30 °C

Eile toimus siis meie maja esimene ametlik soolaleivapidu. Ettevalmistused läksid lahti juba hommikul, kui läksime grillijahile, kuna üks korralik eestlane ei suuda ilma grillita hakkama ikkagi saada. Nagu eelnevatest blogi sissekatetest olete lugenud, siis grillid on suhteliselt kallid vidinad siin, siis kooner nagu ma olen, ei tahtnud ikkagi sellist seibi selle eest välja käia.

Hea odava grilli leidsime Villa Marketis asuvast Home Pro kauplusest ning käisime selle eest välja 990 bahti. See hind tundus juba mõistlik ning samas leidsime ka hea ja odava grillsöe. Käisime Tescos ostmas grillliha, ribi, kana jne hõrgutavaid asju ning ei unustanud ka meie uut sõpra SaengSomi Manao Sodaga :)

Kuna suurelt ei hakanud asja ette võtma, siis meie head sõbrad Tarmo ja Inga tulid meile, tuues kaasa ilusa kingikoti. Ega siis kohe saigi hakatud grilli sisse õnnistama. Grilli põlemasaamine kujunes aga suht raskeks katsumuseks :) Proovisime nii paberi, papi, bambuseroigastega, alkoholiga kuni siis Tarmol tuli hiilgav mõte kasutada toiduõli, mille järel süsi tule alla võttis.

Õhtu mööduski erinevaid lihasid grillides, jäätist ja puuvilju süües. Siis sai meie basseinis tunnikese veedetud, pojaga pinksi mängitud ning peale kella 2 öösel keerasime ennast kõik magama.

Soolaleivapidu afterparty jätkub veel tänagi kuid sellest ja muudest tegemistest juba järgmiselt korral :)

Päikest!

Kirjutas phuketis 09:20 Sildid Thailand Tagged events Kommentaarid (1)

Maja rendileping on sõlmitud

sunny 32 °C

Täna saime siis ühele poole meid viimastel päevadel vaevanud probleemiga, nimelt kirjutasime alla maja rendilepingule. Siin siis mõned pildid meie uuest kodust:

Ega see lepingu sõlmimine Tais eriti kerge ei olegi. Kui me üleeile "landlordiga" kontakteerusime ja ütlesime, et sooviks maja rendilepingu sõlmida ning juba eile sisse kolida, siis see ehmatas päris ära et oioi nii kiiresti külle ei saa: järgmise kuu algusest alles. Me siis et misasja...majad ju tühjad ja oleme nõus ka deposiidi ja kuu üüri ette ära maksma, et küll ta võib paberimajanduse siis hiljem korda ajada. Siis järgmine päev tädi helistaski tagasi ning kokku sai lepitud lepingu sõlmimine täna hommikuks.

Korterist siis check-outisime ennast välja kella 12 paiku ja Tarmo oli meile juba sebinud vastu ilusa tuunitud takso, mis meie kompsud siis ilusasti peale mahutas. Me siis kimasime rolleritega järgi ning peale kolmveerandtunnist passimist suvatses lepingu teine pool ka kohale ilmuda. Seal saime valida kolme suht ühesuguse maja vahel, kuid kaaludes ja vaagides erinevaid variante, jäime ikka pidama sellel esimesel mida vaadanud olime. Magamistoa akna all on kohe bassein, niiet hea lapsi piiluda kui sulistamas käivad.

Rendileping iseenesest oli selline "basic", kuid mõningate klauslitega. Leping sai sõlmitud 6ks kuuks tingimisega, et 1 kuu enne lepingu lõppemist saame soovi korral seda samadel tingimustel pikendada. Lisaks saime teada, et majal puudub kindlustus, mis seadis meid järgmise küsimuseni, et mis saab siis kui näiteks elektrijuhtme lühisest maja põlema läheb. Tuli välja, et maja on küll väga turvaliselt ja nõuetekohaselt ehitatud, kuid see on siiski meie vastutada. Kindlustust uurin kindlasti edasi.

Meie asendamatud sõbrad Tarmo ja Inga aitasid meid ilusasti sisse kolida ning juba mõne hetke pärast kimasime Tarmo ja Janaga Tesco-Lotusesse vajalikke majapidamistarbeid ostma. Peale seda sai veel söödud päeva esimene korralikum söök ühes kohalikus restos ning peale toitupoe külastamist ja asjade kappidesse panemist saime päevale kriipsu alla tõmmata. Ja oh imet....netiühendus on siin majas väga korralik, telekal oleme senini vaid ühe programmi tööle saanud, kuid siin Tais võtab kõik aega ning vajab tiba putitamist :)

Päikest!

Kirjutas phuketis 20:01 Sildid Thailand Tagged living_abroad Kommentaarid (0)

Natuke ajaks Teid kadedaks...

sunny 33 °C

Kuna nö. ametlik jaanilaupäev möödus meil oma ajutise korteri rõdul veini nautides, siis järgmisel päeval pärast majaotsinguid ja mõnusat laineteshullamist Kata Beachil otsustasime teha võikese grilliõhtu Tarmo ja Inga korteri katusel. Grilli omamine siin riigis on tegelikult suht suur luksus, kuna tavaline "ufo" pisike grillike maksab poes oma 3000 bahti ja veica suuremate viledega gaasigrill juba üle 15000 bahti ning söest rääkimata, kuna koti eest tuleb välja käia juba ca 200 bahti. Niiet ärimehed...business plan missugune :)

Ühesõnaga siis sai küsitud nende maja all "bossi" mängiva tegelinski käest luba üleval katusel grillida, kuid see ei saanud eriti mütsigi aru ning vangutas vaid pead, et grillida me ei saa. Otsustasime siis päeval Tescost ostetud kanakoivad panni peal ära praadida ning õhtu möödus siiski seal katuseterrassil. Grillimine pidi seekord küll ootama-

Täna hommik algas retkega turule, kus sai shopatud kalasaadusi. Ostsime ühe Red Snapperi, ühe Tama (saime pärast selle kala nime teada alles) ja siis hunniku värskeid krevette ning salatimaterjali. Need viisime ühte dzunglis asuvasse võrratu vaatega restosse, kus omanik lubas meile sellest õhtuks vaaritada ja grillida mega õhtusöögi. Edasi liikusime mööda Phuketi läänekallast Yanui Beachile, kus sai nahavärvi mõne tooni võrra tumedamaks küpsetatud ning fannitud tohututes mitme meetri kõrgustes lainetes.

Kui olime juba piisavalt küpsenud, siis otsustasime ära vaadata ka Phuketi ühe kuulsama vaateplatvormi Phromthep Cape, kust avanes lummav vaade ümbritsevatele saartele ning Nai Harn Beachile.

Kuna kell hakkas vaikselt õhtusse liikuma, siis läksime tagasi sinna dzunglirestorani Siam Beachile, kus peale omaniku privaatrannas teokarpe otsides, saime mega söömaaja osaliseks. Siam oli valmistanud deep fried krevetid, lastele maitsestatud kartulid ning loomulikult mõlemad kalad nii sweet and sour kui ka ühes teises kastmes. Ühesõnaga ma ei oska eriti edasi anda seda maitset mida see roog pakkus.

Hommikuks peame küll asjad kokku pakkima ning meie uude majja sisse kolima, kuid õhtu möödus sellest hoolimata mõnusalt meie korteri rõdul.

Kliima on endiselt soe ja õhujahenemist oodata ei ole :)

Päikest!

Kirjutas phuketis 03:01 Sildid Thailand Tagged living_abroad Kommentaarid (1)

Maja otsimisest

sunny 32 °C

Natuke lähemalt siis meie eluasemeotsingutest. Eestis sai kõvasti netis surfatud ja sobilikke piirkondi, majasid ja hinnaklasse uuritud, kuid kõik see oli alles otsingu algus.

Sai ka suht naiivselt loodetud, et siin asuvad reas kõik magusad majad, kes kõik ainult pakuvad „house for rent“ teenuseid. Arvasime, et paar päeva ringisõitmist on küll, et leida maja, mis vastaks meie ootustele. Piirkonnaks olime eelnevalt valinud Nai Harni või Rawai piirkonna, kuid nüüd siin olles ei tundugi see enam nii ahvatlev. Nai Harn asub veidi liiga kaugel ning Rawai ka nagu ei ahvatlenud eriti.

Kõige magusamaks piirkonnaks pean ma hetkel Kata Beachi ala, kuid siinne hinnatase on meile veidi liiga kõrge. Kuna meil on suht kõrged kriteeriumid majale (privaat või communal bassein, 2 bedroomi, eraldatud ala „secure estate“ laste turvalisuse huvides, hea interentiühendus, möbleeritud jne jne). Oleme rolleritega ringi uhanud ning külastanud nii Rawai piirkonda, mis esmapilgul tundus jube kaugel olevat, Chalongi ala ning loomulikult ka kurikuulsat Patongi ala. Chalongi piirkonnas on vähem turiste, pigem kohalikud ja pikaajalised elanikud. Patong seevastu suudab ka madalhooajal üllatada oma lärmakuse ning "drag queenide" rohkusega tänavatel :)

Chalong Circlest 1,7km kauguselt leidsime endale 8st majast koosneva aiaga ümbritsetud kompleksi, mille keskel ilutses bassein, maja oli hubane, ruumikas ning sobis ka hinnaklassilt. Ja selleks hetkeks olime jõudnud järeldusele ka, et kuigi Kata Beachist on see mingi 8km kaugusel, on just see meile sobilik. Kui me oleks tulnud 2 nädalasele turismireisile, siis oleks meile tähtis, et hotelliakna all loksus meri ja ümberringi oleks kõik jalutuskäigu kaugusel. Kuid pikaajaliste elanikena on meil seal lähedal hoopis olulisemad asjad: suured ostukeskused toidu hankimiseks, sadam saaretrippideks, jalgpallistaadionid Christiani trennideks, koolid jne. Kusjuures see 8km Kata rannani rolleritega ei tundunudki enam kauge ning olime oma valiku teinud.

Homme siis läheme loodetavasti lepingut sõlmima, alguses kuueks kuuks ning klausliga seda samadel tingimustel vajadusel pikendada. Eks siis annan teada kuidas meil läks :)

Päikest!

Kirjutas phuketis 03:55 Sildid Thailand Tagged living_abroad Kommentaarid (1)

Kolmas päev Phuketis

semi-overcast 31 °C

Kolm päeva on läinud nii kiiresti, et ei ole saanud aega sissekandeidki teha. Mida me siis teinud oleme? Esimese päeva hommikul sai magatud 11-ni reisiväsimust välja ja kuna oli tegemist pühapäevaga, siis Phuketis on seegi päev ametlik puhkepäev. Kõigepealt pidime lahendama transpordiprobleemid ning sõitsime koos Tarmo ja Ingaga Chalongi lähistel asuvasse rollerirenti, mis kuulus Tarmo sõbrale Simonile. Peale mõningast arutelu ja läbirääkimisi, saime endale kaks Honda Click rollerit, ühe peaaegu tutika ning ühe eelmise aasta mudeli. Selle saame uue mudeli vastu välja vahetada 05. juulil.

Kokku maksime kahe rolleri eest 8000 bahti/kuus, mis tundus hea tehing olevat. Lisaks sisaldab see hind kord kahe kuu jooksul korralist hooldust ning lisaks tänu Tarmo sõprussidemetele jäid ka passid meie kätte.

Janale oli see esimest korda ise rollerit juhtida, kuid juba pärast 15 minutilist sõitu, oli kindlus käes. Edasi suundusime Kata Noi randa, kus lapsed said meres hullata ja suuri laineid nautida. Kuna on tegemist madalhooajaga, siis ujumine on randades keelatud, kuid supelda oli siiski mõnus. Viimase nädal ajaga on uppunud juba 7 inimest siin piirkonnas, mistõttu peab olema väga ettevaatlik. Ilm on jätkuvalt vahelduva pilvisusega kuid isegi sellest hoolimata saime naha korralikult ära põletatud juba esimesel päeval. Õhtul käisime söömas ühes kohalikus BBQ kohas, kus 200 bahti eest said süüa nii palju kui jaksasid ning siinkohal oleks mõtetu kirjeldada kui hea see tegelikult kõik oli :). Hiliste öötundideni sai istutud Tarmo ja Inga kortermaja katusel, kus lapsed hullasid basseinis ning meie jõime oma uut lemmikjooki Sang Som'i rohelise Schwepsiga.

Järgmisel päeval ootas meid ees täis „tööpäev“, kus seadsime eesmärgiks leida omale pikaajaline eluase. Käisime vaatamas erinevaid maju ja kortereid nii Chalongi, Rawai, Kata kui ka teistes piirkondades. Tegelikult ega see nii väga lihtne ei olegi. Eelnevalt sai arvatud, et igal pool on väljas suured sildid „house for rent“ jne, kuid tegelikkuses pead ikka palju maha käima, põikama sisse kõrvaltänavatele, küsima tuttavatelt nõu jne jne. Selles osas oli meile Tarmo jällegi suureks abiks, kuna tal oli tehtud suur eeltöö. Kui ise seda kõike nullist alustada, siis võtaks ainuüksi ühe piirkonna põhjalik läbikammimine aega võtta mitmeid nädalaid.

Huvitav on see, et sõltumata madalhooajast ja "masust", ei ole rendihinnad väga soodsad ning ega kohalik eriti ei kauple ka. Kui omanik on farang, siis on võimalik saada soodsamaid tingimusi.

Peale päevast ringituuseldamist oli pilt juba silme ees suhteliselt kirju, mistõttu otsustasime jätkata järgmisel päeval. Ühte kohta, mis meeldima hakkas ning mille hinnatase ka vastuvõetav oli, sai kokku lepitud kohtumine järgmiseks päevaks.

Käidud sai Kata turul, mis kahjuks oli sulgemisstaadiumis meie sinnajõudes (nad pididki esmaspäeviti suht vara putkad kinni panema). Sealt sai ostetud erinevaid juurikaid ja salatimaterjali ning huvitav oli see, et hindu väljas ei ole. Saad mingi korvi, laod sisse kõike mida sa tahad lettide pealt ja siis nad ise kuidagi kaaluvad ja arvestavad sulle hinna kokku. Päris huvitav. Meil läks kartul, tomat, kurk, salatid, hiinakapsas ja veel mingid värgid kokku maksma 85 bahti, Ingal näiteks aga salatilehed, tillid ja kimp sibulaid vaid 5 bahti. Eks see käib kõik rohkem näo järgi.

Külastatud sai ka Patongi suurimat kaubanduskeskust JungCeylon, kust mõned toiduained koju ostsime. Tegemist oli ikka võimsa kaubanduskeskusega, mis mõõtmetelt võrdub Rocca-al-mare kaubanduskeskusega, kuid kus hinnad on naeruväärselt madalad. Näiteks ostsime klaasnuudleid, mille maksumus oli 7 bahti pakk, õli 11 bahti, hakkliha 400g 40 bahti, kanafilee 70 bahti/kilo jne. Super.

Seekordse õhtu veetsime meie korteri kõrval asuva hotelli basseini ääres.

Täna hommikul oli mul eesmärgiks saada kohalikus postkontoris endale aadress ehk P.O. Box. Kuna Kata rannas postkontoris olid kõik postkastid välja renditud, siis sõitsime edasi Patong Beachile, kus siis 500 bahtise aastamaksu eest saime endale aadressi. Niiet, kui kellelgi on soov meile kirjutada, kaarti saata või midagi muud põnevat, siis oleme nõus hea meelega oma aadressi jagama.

Lõuna paiku sai ära proovitud Kata Beachi supersuured lained ning hiljem saime oma esimese vihmasaju. Vihm aga kestis vaid 15 minutit :).

Päikest!

Kirjutas phuketis 17:01 Sildid Thailand Tagged living_abroad Kommentaarid (1)

Uus telefoninumer

semi-overcast 32 °C

Ahjaa, kui kellelgi on soov meiega telefoni teel ühendust võtta, siis hankisime endale kohaliku Tai numbri.

Meie uus numer on: +66 8 578 657 23

Seda kanname me alati kaasas ning üritame kõikide huvilistega rääkida, nõu anda, muresid kuulata ja rõõme jagada :)

Peatse kontakteerumiseni!

Päikest!

Kirjutas phuketis 23:31 Sildid Thailand Tagged living_abroad Kommentaarid (0)

Kuidas me Phuketisse jõudsime

semi-overcast 32 °C

Räägin mõne sõnaga kuidas kulges meie reis Taimaale. Kõik see algas kellahelinaga peale rahutut ööd hommikul 05.30. Peale hommikusööki viis isa meid Linnahalli sadamasse, kus siis peale hüvastijätupisaraid katamaraan meid Helsinkisse viis.

Helsinki tervitas meid vihmasajuga, kuid õnneks saime kohe sadamast 9 kohalise mikrobussi, mis meid poole tunniga lennujaama viis. Check-In-is oli neil mingi arvutisüsteemirike, mistõttu sai seal oma pool tundi jahmerdatud 

Peale tunnist aja surnukslöömist, lendasime Finnairi lennukiga Pariisi. Kolmetunnine lend kestis viperusteta, saime korralikult süüa ning isegi veidi magada.

Pariisi lennujaam tervitas meid jubeda segadusega. Kuna see oli esimene kord Pariisi lennujaamas, siis tundus see niivõrd ebaloogiline ja imelik, et meil kulus õige koha otsimisele ja tolliprotseduuridele pea tund aega. Leidsime ühe mõnusa söögikoha, kus lapsed pugisid friikaid ja frankfurtereid ning meie tegime eeltutvust kana ja riisiga 

Kuid meie järgmist lendu tuli oodata endiselt kaua...4 tundi. Lastele oli see muidugi lõbus: Hans Christian sai tasuta Playstation 3 konsoolidel mängida ning Liis Marii sõbrunes kolme prantsuse tüdrukuga, kellega mängiti lennuki väljumiseni.

Lennufirma, mis meid Hong kongi lennutas, oli Cathay Pacific. Kui senini olin oma lennufirmade kvaliteedikriteeriumeid seadnud senini parimat teenindust pakkuva Finnairi järgi, siis nüüdseks on mul uus lemmik. Cathay Pacific on oma teenuse üles ehitanud olla võimalikult kliendisõbralik ning pakkuda kõikvõimalikke mugavusi. Lisaks ületas ka toit kõik ootused ning mõlemad pakutud eined olid isuäratavad. Isegi villased sokid anti kõikidele, rääkimata hambaharjast ja –pastast  Ega seda lennufirmat siis asjata selle aasta parimaks lennufirmaks ei valitud. Super.

Lend ise kestis 12 tundi ning ka lapsed pidasid ilusti vastu. Vahelduva eduga sai filme vaadatud ja magatud. Hong Kongis tervitas meid 30 soojakraadi. Kahjuks aga ei õnnestunud meil isegi lennujaamast välja pääseda, kuna suht kohe pidime edasi lendama Bangkoki. Samuti sai kasutatud Cathay Pacificu teenuseid ning taaskord ei pidanud pettuma. Bangkoki jõudes oli soojus paar pügalat ülespoole kruvinud ning peale check-ini sai taas oma viimast lendu ootama mindud. Seekord siis siselend Bangkok-Phuket Air Asiaga.

Air Asia lend Phuketisse kestis umbes tund aega ning oli puhas rutiin, mis möödus magades. Lennujaama jõudes ootas meid ees juba meid Tarmo, kes oli tellinud meile mikrobussi, et kõik meie kompsud ilusasti ära mahuksid. Ja te ei kujuta ette mis vastuvõtt see oli  Tarmol oli valmis ostetud külmakindlas kotis lastele karastusjoogid, lõigutud puuviljad, õlud, breezerid ja mida kõike veel. Lihtsalt sõnatuks võttis. Tarmo oli meile broneerinud korteri Kata Beach-i kõrval mäenõlval ning sõit sinna kestis pea tund aega. Kui lõpuks kohale jõudsime, panime kompsud ära ning suundusime juba rolleritega Tarmo ja Inga korterisse. Ja soe vastuvõtt muudkui jätkus: kohalikelt grillmeistritelt sai meile ostetud nii parti kui ka kana ning lämisesime hiliste öötundideni nende kortermaja katusel. Seal oli ka bassein, kus siis me kõik lasime ennast hellitada soojal veel, heal seltskonnal ning kliimal. Magama saime alles enne kella 3-me öösel. Algus oli paljutõotav, eks näis, arvatavasti läheb ainult paremaks 

Päikest!

Kirjutas phuketis 23:31 Sildid Thailand Tagged air_travel Kommentaarid (0)

Juba homme on ärasõit

semi-overcast 16 °C

Huhh isegi ei suuda uskuda, et see aeg on nii kiiresti läinud ja juba homme hommikul vara kell 08.00 väljub laev Helsinki poole ning meie seiklus algab. Just nimelt seiklus. Mei ei võta seda kui ärakolimist vaid kui pikemat puhkust, mis annab meile alati võimalus tagasitulemiseks ning ei kohusta meid millekski.

Nüüd me oleme saanud kinnituse, et Eestis on meil nii nii palju sõpru ja sugulasi, kes meile pöialt hoiavad ja kaasa elavad. Me oleme selle üle siiralt õnnelikud. Hea on teada, et sõbrad ja pere on meil alati olemas, kui peaks olema raske, kui jagada rõõme või emotsioone. Ma ei väsi kordamast, et me ootame juba pikisilmi teid kõiki külla meile, kuna juba tunneme teist puudust. Peaks isegi mingi auhinna välja panema esimesele kolmele kiiremale perele, kes meile külla jõuaks :)

Igaljuhul pikk jutt on s*** jutt, niiet siinkohal ka meie blogi Eesti osa lõpetame. Järgmine postitus on juba meie sihtkohast Phuketist.

Martin, Jana, Hans Christian ja Liis Marii

Kirjutas phuketis 19:01 Sildid Estonia Tagged preparation Kommentaarid (0)

Ärasaatmispidu

storm 10 °C

Oh kui raske see äraminek ikka on...ja sellele andis hagu juurde eile meie majas toimunud sõpradega ärasaatmispidu. Selle raames tähistasime ka Jana sünnipäeva, niiet topelt põhjus pidutsemiseks.

Me ei suuda ära tänada neid kalleid sõpru, kes ei pidanud paljuks enne ärasõitu tulla meile ning maha pidada üks korralik pidu. Kuna üritus ise algas juba suhteliselt vara (osad külalised saabusid kella 15 paiku), siis viimased vaprad "sõdurid" pidasid vastu kella 6-ni hommikul. Tundus, et tegime ka meie maja külaliste arvulise rekordi, kes seal korraga on viibinud.

Kuna tegelikult oli üritus planeeritud pidada väljas, siis loomulikult olid Eesti ilmal omad plaanid. Viimaselt sekundil klopsisime poistega püsti varikatuse, mille all wok sai valmis küpsetatud. Kuid ega tegelikult see vihm, tuul ja külm peo kulgu ei mõjutanud. Hea peo valem on sõbrad + hea tuju. Lisaks sellele 45 inimest pisikeses majaksese tekitas mõnusa ööklubi tipptunni tunde, kus elutoast kööki jõudmine kujunes aeganõudvaks ettevõtmiseks.

Äitähh Leiu, Uku & Heidi, Maido & Liis, Raido ja Triin, Andi, Helin & Kelly-Liis, Kirsti & Jaak, Janek, Helen, Artur & Kirsika, Reet & Heidzu, Karina & Veiko, Agle & Keijo, Annika, Alar & Maarja, Holger & Maiken, Kristi ja Lauri, Anti & Marge, Kristi & Kristjan, Kats, Mart, Marju & Kenneth, Jaanika & Andreas, Silver & Natalja, Kersti & Meelis, kes te kõik hoolitsesite selle eest, et me saame alati olla kindlad, et Eestisse tagasitulles ootavad meid ees inimesed, kelle õlal nutta, naerda või lihtsalt nende maja esikus magada

Ja see kingitus mis te kõik meile tegite oli midagi, mis isegi kõige jäisema südamega karusel mehel pisara silmanurgast välja rebib :)

Veelkord tahaks siis tänada kõiki, kellele me korda läheme ning loodame teid kõiki juba varsti meil Taimaal külas näha.

Kallid olete meile kõik!

Päikest!

Kirjutas phuketis 22:51 Sildid Estonia Tagged events Kommentaarid (0)

Kuidas meiega ühendust võtta?

sunny 22 °C

Palju on küsitud, et kas jätate telefoninumbri alles, kuidas teid kätte saab jnejne. Kohapeal olles võtame ka kohalikud "kõnekaardid", mille abil me omavahel ja teiste kohalikega suhtlema hakkame. Kuna vastavalt EMT roamingu hinnakirjale maksab Tais kõne vastuvõtmine 40.30 EEK/minut, siis ei kavatse me seda "teenust" kasutama hakata.

Kui keegi soovib meiega telefoni teel ühendust võtta, siis üsna varsti ilmub siia samasse postitusse ka meie Tai number.

Seniks soovitan soojalt kõigil huvilistel ja soovijatel kasutada Skypet või E-posti teenust:

meie Skype aadress: rubla1978
e-posti aadress on: kootmartin@gmail.com või siis info@movable-wall.com

Samuti on sõpradel võimalus kasutada Orkuti kaudu suhtlemist ning paljudel ka Google talki.

Kirjutas phuketis 15:40 Sildid Estonia Tagged living_abroad Kommentaarid (0)

Esialgne majutus broneeritud

overcast 16 °C

Kirjutan veidi sellest, kuidas meil ettevalmistused on kulgenud ning tuleb tõdeda tõsiasja, et vaid 18 päeva veel jäänud äralennuni.

Veidi siis meie majutusest Phuketis. Eesmärgiks on meil üürida 3 magamistoaga maja (võibolla isegi basseiniga), mis oleks möbleeritud ning sisaldaks kõike eluks vajalikku: köök, köögimasinad, pesumasin, mööbel, lauanõud, internetiühendus jnejnejne. Oleme mõelnud ja uurinud, et maja võimalik asukoht peaks olesma saare lõunaküljes Chalongis, Rawail või Nai Harnis. Nagu näete, on juba asukoha variante mitu, mis teeb valiku distantsilt väga raskeks. Lisaks kohalikud tegelased, kes maju välja rendivad, ei kuuluta eriti internetis, niiet valikus on enamasti vaid kinnisvarafirmade ja -portaalide pakkumised, mille hinnasuurusjärk on suht kõrge. Niisiis otsustasime ja ka konsulteerisime Phuketis resideeruvate eestlastega, et kõige mõtekam on rentida kõigepealt lühiajaline eluase ning juba siis kohapel ringi sõites otsida meile pikemaajalisem rendipind.

Valik langes Kata Beach-i läheduses mäenõlval asuva korteri peale, kus on lisaks elutoale veel 2 magamistuba, 2 rõdu, kööginurk, vannituba ning loomulikult kõikides tubades kliimasüsteem.

Mõned pildid sellest korterist:

Pilt_207.jpg Pilt_206.jpg Pilt_205.jpg Pilt_204.jpg Pilt_202.jpg Pilt_201.jpg

Olime juba pikalt otsinud sobilikku lühiajalist majutust, kuid kõik soodsad pakkumised olid 1 magamistoaga või siis hotellid. Õnneks tuli meile appi Phuketis elav Tarmo (lugege tema blogi siit: Phukest). Normaalhind antud korterile on kõrghooajal 3000THB/päev, kuid kuna hetkel on seal madalhooaeg, siis saime antud korteri broneeritud nädalaks hinnaga 1500THB/päev. Lisaks on nad suht paindlikud, et kui soovime pikendada oma sealolekut, siis on antud korter vaba kuni 6. juulini.

Meie muud ettevalmistused on kulgenud plaanipäraselt, järgemööda pakime kodus asju kastidesse ning arvatavasti järgmine nädal hakkame asju kolima.

Uute sissekanneteni.

Päikest!

Kirjutas phuketis 11:35 Sildid Estonia Tagged living_abroad Kommentaarid (0)

Kindlustused

sunny 18 °C

Pärast pikki otsinguid ja mõttemõlgutamisi oleme ära teinud aastase reisikindlustuse. Kaaludes kõiki variante nii Eesti kindlustusseltside osas kui ka rahvusvaheliste kindlustuste vahel, jäi meie valik pidama IF Eesti kindlustusel.

Oleme kindlustatud siis alljärgenevalt:

Meditsiiniabi kindlustus: 1 000 000 EEK/inimene
Pagasikindlustus: 10 000 EEK/inimene
Reisitõrke kindlustus: 10 000 EEK/inimene

Lisaks eritingimustesse lasime lisada, et Hans Christian mängib võistlusspordi tasandil jalgpalli. Ka see oli eritingimus, mis kergitas oluliselt kindlustusmakse suurust.

Tegemist on aastase kindlustusega, kehtivuspiirkonnaga "kogu maailm". See tähendab, et see kehtib ka lühiajalistel reisidel erinevatesse riikidesse ning samuti kehtivad nende puhul nii pagasi kui ka reisitõrkekindlustus.

Eesti kindlsustustel on se viga, et kindlustusjuhtumi korral tuleb meil endal kahju/nõue kinni maksta ning tagantjärele saab taodelda nõude hüvitamist. Osad rahvusvahelised kindlustusseltsid, a la Bupa International jne, on teinud vastavad lepingud, et näiteks haiglaravi või arstikulude hüvitamine käib otse kindlustusseltsist. See on hea, kui arved suurema ning pole selliseid summasid kohe välja käia. Paraku on sellisel teenusel ka halb külg, nimelt hind. Vastavalt võetud pakkumistele algasid hinnad neljale inimesele alates 40 000 EEK, mis ilmselgelt meil ülejõu käis.

Senini olen kuulnud IF Kindlustuse kohta vaid positiivseid kommentaare, kuid endal reisikindlustuse kogemus antud ettevõttega puudus. Loodame, et seda poliisi siiski vaja ei lähe.

Siinkohal suured tänud IF Kindlustuse esindajale Signele, kes meile parimate tingimuste ning hinnaga kindlustuse aitas välja võidelda.

Päikest!

Kirjutas phuketis 23:18 Sildid Estonia Tagged preparation Kommentaarid (0)

Viisad käes

semi-overcast 15 °C

Kaua oodatud kaunikene nagu öeldakse. Saime lõpuks passid postiga kätte, kus ilutseb aastane Non-Immigrant Type "O" viisa...ja nii meie kõikides neljas passis.

Kokku võttis see aega täpselt 18 päeva. Nüüd juba julgen soojalt soovitada kõikidele, kes soovivad Tais pikemalt peatuda, kasutada Inglismaal Hull-is asuvat Tai saatkonda. Teenindus ja asjaajamine olid ekstra klass. Täpsemalt juba kõik kirjas: Thai Consulate, kust tuleb valida AB Standard Visa Application Pack. Seal juba kõik kirjas, mida tuleb täita, mis dokumente lisada ning palju see kõik maksma läheb.

Meie peame siinkohal tänama meie Londonis resideeruvat tuttavat Dianat, kelle kaudu käis post. Suured tänud :) Nimelt kui saata passid postiga, siis nad saadavad tagasi passid ainult Inglismaa aadressile. Teine variant on isiklikult kohale minna, mil saate viisad kätte 30 minutiga. Super.

Nüüdseks on lahendatud viimane otsene takistus, mis oli pikka aega küsimärk.

Vahepeal sai ära ostetud Bangkok-Phuket lennupiletid, mille kogumaksumus neljale kujunes naeruväärseks 850 krooniks. Kusjuures see sisaldas veel võimalust pagasit kaasa võtta kuni 20kg/inimene ning lisaks valisime veel nummerdatud istekohad, mis muidu AirAsia lennufirmas ei ole määratud.

Kuna meie lend saab alguse Helsinkist, siis ostsime ära ka laevapiletud Soome. Selleks otsustasime valida LindaLine tiiburi, mis väljub 19.06 kell 08.00. Hoiame ainult pöialt, et sel päeval tormi ei ole, mil teatavasti need pisikesed laevukesed sõita ei tavatse :) Vahepeal sai mõeldud ka lennukiga Helsinkisse minemist, kuid ajad ei klappinud kohe kuidagi ning lisaks lennupiletid Soome on hetkel mõttetult kallid. Laevapiletite eest maksime tervele perele kokku vaid 606 krooni ning lisandub veel taksosõit Vantaa lennujaama.

Ahjaa...vahepeal sai veel sõlmitud meie maja müügileping ning uute omanikega on kokku lepitud maja üleandmine 18.06.2009. Vaikselt on tehtud ka teisi ettevalmistusi: muretsesime arstirohtude varud aastaks, käisime rääkimas poja õpetajate ning vallavalitsusega koolikoha säilitamise pärast ning uuendatud sai nii pankade pin-kalkullatorid ning pangakaardid.

Päikest :)

Kirjutas phuketis 17:59 Sildid Estonia Tagged preparation Kommentaarid (0)

Viisad

sunny 5 °C

Eile saatsime lõpuks ära oma viisataotlused. Tänapäeval on see tehtud eriti lihtsaks, kuna ei pea isiklikult kohale minema, vaid piisab passide ja dokumentide postitamisest. Kuna aga Eestil Tai konsulaati ega saatkonda ei ole, siis juba eelmine kord sai kasutatud Soomes Helsinki saatkonna teenuseid. Seekord aga otsustasime nende teenusest loobuda.

Nimelt on meie eesmärk taodelda Non-immigrant Type "O" multiple entry viisat, mis annaks meile aastase õiguse piisamatult Taist sisse välja käia. Sama viisatüüpi väljastab ka Soome saatkond, kuid vaid tingimustel, et sul peab olema kas Tai rahvusest abikaasa või perekonnaliige. Internetiavarustest leidsime aga informatsiooni Inglismaal Hulli väikelinnas asuva saatkonna andmed, kus väidetavalt väljastatakse sama viisat, kuid ka neile kelle Tai Kuningriigi külastamise põhjuseks on "visiting friends". Eks me siis nüüd tegime proovi ja katsetame kas saame viisad või ei saa:).

Postitamisel oli siiski ka veel selline konks, et nad saadavad küll passid koos viisadega tagasi, kuid vaid Suur-Britannia aadressile. Niisiis kontakteerusime meie Londonis elava tuttava Dianaga, kelle kaudu postivahetus käib. Ümbrikusse sai siis kokku pandud järgmised dikumendid:
- 4 viisataotlust
- 4 "Self-certification" formi
- 4 kinnitust palju raha kaasa panime
- 4x £100 sularahas "multiple entry" viisade eest
- 4x£6 sularahas postituskulude eest
- lennupiletite koopiad

Kel huvi ja tahtmist, siis võin soovitada Hull saatkonna kodulehte: http://www.thaiconsul.co.uk/

Pakike peaks Hull-i kohale jõudma nädala jooksul ning siis peaks ka vastuse saama.

Päikest!

Kirjutas phuketis 09:05 Sildid Estonia Tagged tips_and_tricks Kommentaarid (0)

(Sissekanded 91 - 105. Kokku 107) « Lehekülg .. 2 3 4 5 6 [7] 8 »